Deklaracja dostępności

RAPORT O DOSTĘPNOŚCI

Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Jastrzębiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://spjastrzab.ugporaj.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2006-09-01

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: brak

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie pełnej dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Ułatwienia na stronie

CTRL ++ (powiększenie czcionki)

CTRL +-  (pomniejszenie czcionki)

CTRL +0 (przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki)

Treści niedostępne

  • zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych

  • filmy zamieszczane w serwisie nie posiadają napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

  • zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo (skany, PDF, jpg). Ponadto informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ pochodzą od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany); przykładem takich informacji są m.in.: podziękowania, dyplomy, pisma skierowane od organów nadzorujących pracę zespołu.

  • ponadto druki do pobrania są w formacie pdf, ze względu na przeciwdziałanie dotyczące zmiany ich treści.

  • brak odpowiedniej struktury nagłówków artykułów i poprawności deklaracji języka.

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-20

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-12-14

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Aplikacje mobilne

Brak informacji

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Kozłowski, promocja@ugporaj.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 34 314 52 51. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:

https://www.rpo.gov.pl/

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:

42-360 Jastrząb, ul. Mickiewicza 1
Tel/Fax: 34 314 50 45
E-mail: spjastrzab@o2.pl
Strona internetowa:  spjastrzab.ugporaj.pl

Dostępność architektoniczna:

Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Mickiewicza. Jest ono ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Ponadto do budynku prowadzi jeszcze 1 wejście od strony podwórza – placu szkolnego, które wykorzystywane jest jako wyjście ewakuacyjne. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. W budynku znajdują się korytarze. Budynek nie posiada wind. Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane. W budynku brak jest udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Brak toalet dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W szkole nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. W budynku nie ma windy. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka.

Inne informacje i oświadczenia:

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Jastrzębiu, może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Ponadto Dyrektor szkoły deklaruje chęć osiągnięcia wyższego poziomu dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami.